Kompresiometry pro měření tlaku ve válcích

Kompresiometry jsou speciální přístroje určené k měření tlaku ve válcích motoru

Tyto nástroje jsou nezbytné pro diagnostiku stavu motoru, protože umožňují zjistit, zda jsou všechny válce schopné generovat a udržet požadovaný tlak, což je klíčové pro správnou funkci motoru. Využívají se především v autoservisech a mezi mechaniky, kteří se specializují na opravy a údržbu motorových vozidel.

Nejprodávanější

Kompresiometr - tester komprese přes zapalovací svíčku, pro benzinové motory - ASTA
2 527 Kč –15 %
Původně: 2 527 Kč  (–15 %)
2 142 Kč
(1 770 Kč bez DPH)
Univerzální tester komprese paliva pro diesel, benzín, 30 adaptérů
5 388 Kč –1 %
Původně: 5 388 Kč  (–1 %)
5 325 Kč
(4 401 Kč bez DPH)
Kompresiometr - tester komprese univerzální, benzin a diesel - ASTA
14 716 Kč –15 %
Původně: 14 716 Kč  (–15 %)
12 476 Kč
(10 311 Kč bez DPH)
Kompresiometr - tester komprese pro benzínové motory - ASTA
4 116 Kč –22 %
Původně: 4 116 Kč  (–22 %)
3 191 Kč
(2 637 Kč bez DPH)
Kompresiometr - tester komprese diesel, pro větší vozidla - ASTA
9 002 Kč –27 %
Původně: 9 002 Kč  (–27 %)
6 502 Kč
(5 374 Kč bez DPH)
Kompresiometr - tester komprese diesel, 16 dílů
2 212 Kč –5 %
Původně: 2 212 Kč  (–5 %)
2 081 Kč
(1 720 Kč bez DPH)
Kompresiometr - tester komprese diesel - JONNESWAY AI020051
8 443 Kč –27 %
Původně: 8 443 Kč  (–27 %)
6 134 Kč
(5 069 Kč bez DPH)
Kompresiometr - tester komprese diesel - ASTA
6 187 Kč –15 %
Původně: 6 187 Kč  (–15 %)
5 244 Kč
(4 334 Kč bez DPH)
Tester těsnosti válců s adaptéry - QUATROS QS30503
1 394 Kč –2 %
Původně: 1 394 Kč  (–2 %)
1 366 Kč
(1 129 Kč bez DPH)
Kompresiometr, tester komprese diesel, 16 kusů - QUATROS QS30196
1 473 Kč –1 %
Původně: 1 473 Kč  (–1 %)
1 444 Kč
(1 193 Kč bez DPH)
2 položek celkem

Kompresiometry jsou důležitým nástrojem v arzenálu každého mechanika a autoservisu, neboť umožňují přesně měřit tlak ve válcích motoru. Tato diagnostická metoda je klíčová pro zjištění celkového zdravotního stavu motoru a identifikaci potenciálních problémů, které by mohly vést k jeho poruše nebo snížení výkonu.

Princip fungování kompresiometru je relativně jednoduchý. Zařízení se připojí na místo zapalovací svíčky u benzinových motorů nebo na místo vstřikovače u dieselových motorů. Po připojení se motor několikrát otáčí (obvykle startérem), aby kompresiometr mohl změřit a zaznamenat maximální tlak, který motor dokáže ve válci vyvinout.

Výsledky měření lze použít k odhalení řady problémů. Například nízké hodnoty tlaku mohou naznačovat opotřebované pístní kroužky, poškozené ventily, netěsnosti v hlavě válce nebo v těsnění hlavy válce. Naopak příliš vysoké hodnoty mohou ukazovat na problémy s uložením uhlíku na pístech nebo ventilech.

Kompresiometry jsou k dispozici v různých provedeních, od jednoduchých manuálních modelů až po pokročilé digitální verze, které mohou poskytovat podrobnější analýzu a jsou schopny ukládat měření pro pozdější porovnání nebo další analýzu. Některé moderní kompresiometry jsou dokonce vybaveny adaptéry, které umožňují jejich použití na široké škále motorových vozidel, včetně těch s atypickými nebo obtížně přístupnými zapalovacími svíčkami nebo vstřikovači.

Použití kompresiometru je zásadní pro provádění přesné diagnostiky motoru, a to jak během pravidelné údržby, tak při řešení konkrétních problémů. Umožňuje mechanikům rychle a efektivně identifikovat problémy a určit nejlepší postup pro jejich řešení, čímž se zvyšuje spolehlivost a prodlužuje životnost motorových vozidel.

Autopotahy na míru